A Lexicographical Perspective to Intentional and Incidental Learning: Approaching an Old Question from a New Angle
Samenvatting
'n Leksikografiese perspektief op doelbewuste en toevallige leer: 'n Ou vraagstuk word vanuit 'n nuwe invalshoek benader. Die aanleer van 'n tweede taal is 'n komplekse proses waarin teksresepsie (lees, luister) en teksproduksie (skryf, praat) gekombineer word. Die Toegepaste linguistiek onderskei gewoonlik tussen doelbewuste en toevallige leer. Die akademiese literatuur bevat verskeie definisies van hierdie konsepte, veral met betrekking tot lees. In hierdie artikel word L2-leer vanuit 'n leksikografiese perspektief verken, en die twee terme word, gebaseer op parameters soos vloei, fokus, en onderbreking, geherdefinieer. Dan word daar gefokus op digitale woordeboeke wat in e-lesers, aanleerdertoepassings en skryfhulpmiddels geïntegreer is, en daar word geargumenteer dat hierdie integrasie tot dusver weens 'n aantal negatiewe faktore nie besonder suksesvol was nie. As alternatief verskaf hierdie artikel voorbeelde van hoe leksikografiese data gefilter en in opwipvensters tot voordeel van beide toevallige en doelbewuste leer aangebied kan word. Eersgenoemde vereis onmiddellike, gekontekstualiseerde, en diskrete ondersteuning met 'n absolute minimum leksikografiese data, terwyl laasgenoemde maklike toegang tot relevante addisionele data voorveronderstel. Laastens word tegnieke en tegnologieë wat vereis word om die sukses van hierdie benadering te waarborg, bespreek. Sleutelwoorde: toevallige leer, doelbewuste leer, geïntegreerde woordeboeke, e-lesers, e-leeshulpmiddels, aanleerderstoepassings, skryfhulpmiddels, intuïtiewe gebruik, konteksbewustheid, leksikografiese kontekstualisering
Gepubliceerd
2022-07-11
Citeerhulp
Tarp, S. (2022). A Lexicographical Perspective to Intentional and Incidental Learning: Approaching an Old Question from a New Angle. Lexikos, 32(2), 203-222. https://doi.org/10.5788/32-2-1703
Sectie
Artikels/Articles
Outeursreg op alle materiaal wat in Lexikos gepubliseer is, berus by die Direksie van die Woordeboek van die Afrikaanse Taal. Dit staan skrywers egter vry om hulle materiaal elders te gebruik mits Lexikos (AFRILEX-reeks) erken word as die oorspronklike publikasiebron.