Improving the Compilation of English–Chinese Children's Dictionaries: A Children's Cognitive Perspective
Samenvatting
Verbetering van die samestelling van Engels–Chinese kinderwoordeboeke: Die kognitiewe perspektief van 'n kind. Kinderwoordeboeke bestaan reeds meer as 'n duisend jaar in China, en speel 'n belangrike rol in die leerproses van kinders. Baie van dié wat in China saamgestel word, is egter ontoereikend in die keuse van die woordelys, in die gebruik van voorbeelde en in die definisie. In hierdie artikel word gepoog om die samestelling van Engels–Chinese kinderwoordeboeke (ECKWe) vanuit die kognitiewe perspektief van 'n kind te verbeter. Kinderwoordeboeke behoort nie net 'n beknopte uitgawe of vereenvoudiging van woordeboeke vir volwassenes te wees nie, want hul teikengebruikersgroep is onvolwasse, oningeligte en onopgeleide kinders. Aangespoor deur sommige vernuwings in huidige Engelse aanleerderswoordeboeke, word daar in hierdie artikel voorgestel dat die samestelling van ECKWe ten opsigte van die volgende aspekte verbeter moet word. Eerstens behoort die seleksie van trefwoorde op 'n Engelse korpus vir Chinese kinders en nie op leksikografiese intuïsie gebaseer te word nie. Tweedens behoort die woorde wat in voorbeelde gebruik word, in ooreenstemming met kinders se beperkte kognitiewe en aanleervermoëns te wees. Derdens behoort 'n veelvlakkige metode vir verduideliking verskaf te word om sodoende kinders te help om die betekenis van trefwoorde te kan begryp. Sleutelwoorde: Engels–Chinese kinderwoordeboeke, gebruikersfokus, kinderkorpus, trefwoorde, kinders se kognitiewe vermoëns, illustrasies, voorbeelde
Gepubliceerd
2022-02-28
Citeerhulp
Zhao, D., & Xu, H. (2022). Improving the Compilation of English–Chinese Children’s Dictionaries: A Children’s Cognitive Perspective. Lexikos, 32(1), 49-65. https://doi.org/10.5788/32-1-1681
Nummer
Sectie
Artikels/Articles
Outeursreg op alle materiaal wat in Lexikos gepubliseer is, berus by die Direksie van die Woordeboek van die Afrikaanse Taal. Dit staan skrywers egter vry om hulle materiaal elders te gebruik mits Lexikos (AFRILEX-reeks) erken word as die oorspronklike publikasiebron.