<i>Birds of a Feather</i> Don't Always <i>Flock Together</i>: User Problems in Identifying Headwords in Online English Learner's Dictionaries
Trefwoorden:
engels as addisionele taal, woordeboek, aanlyn, trefwoord, fraseem
Samenvatting
Birds of a Feather Don't Always Flock Together: Gebruikersprobleme by die identifikasie van trefwoorde in aanlyn Engelse aanleerderswoordeboeke.Idiome, segswyses en spreekwoorde (hier na verwys as 'fraseme') vorm 'n sentrale deel van die Engelse taal. Dit is egter dikwels moeilik vir aanleerders van Engels as 'n Addisionele Taal (EAT) om die regte trefwoord te kies wanneer daar na uitdrukkings in 'n woordeboek gesoek word. Aanleerders kan dalk nie 'n woord herken as behorende tot 'n fraseem nie, en kan derhalwe nie onder een enkele 'belangrike' woord kyk nie. Meer nog, hulle keuse van 'n opvallende woord kan nie ooreenstem met dié van die leksikograaf nie. Derdens, hulle kan dalk nie fraseemvariante, soos carry/take coals to Newcastle, herken nie. Hulle kan derhalwe dikwels glad nie daarin slaag om die fraseem te vind nie.'n Studie van 84 fraseme in vyf aanlyn Engelse aanleerderswoordeboeke (Cambridge Advanced Learner's Dictionary, Collins COBUILD Advanced Dictionary, Longman Dictionary of Contemporary English, Macmillan English Dictionary for Advanced Learners and Oxford Advanced Learner's Dictionary) het 'n gebrek aan eenvormigheid tussen en dikwels binne woordeboeke getoon. Hierdie artikel is gebaseer op 14 van hierdie fraseme wat in een of meer van hierdie woordeboeke verskyn en sluit eiename en/of variante woorde in.Om aanleerderswoordeboeke meer gebruikersvriendelik (Zgusta 1971) te maak, word daar bepleit dat hulle groter konsekwensie in hul keuse van fraseemtrefwoorde nodig het, sowel binne as tussen woordeboeke, en dat groter kruisverwysing nodig is binne 'n enkele woordeboek. Vyf strategieë word aangebied om aanleerders te help met hul woordeboeksoektogte.
Gepubliceerd
2013-12-20
Citeerhulp
Miller, J. (2013). <i>Birds of a Feather</i> Don’t Always <i>Flock Together</i>: User Problems in Identifying Headwords in Online English Learner’s Dictionaries. Lexikos, 23(1). https://doi.org/10.5788/23-1-1215
Nummer
Sectie
Artikels/Articles
Outeursreg op alle materiaal wat in Lexikos gepubliseer is, berus by die Direksie van die Woordeboek van die Afrikaanse Taal. Dit staan skrywers egter vry om hulle materiaal elders te gebruik mits Lexikos (AFRILEX-reeks) erken word as die oorspronklike publikasiebron.