Developing The Presentation of Word Formation in General Monolingual Dictionaries
Trefwoorden:
afleiding, afrikaanse woordeboeke, elektroniese woordeboeke, gebruikersbehoeftes, kognitiewe funksie, kompleks, kompositum, teksbegrip, teksproduksie, woordeboekfunksie, woordvorming
Samenvatting
Die aanbieding van woordvorming in algemene verklarende woordeboeke. Woordvorming in woordeboeke is ten minste sedert die bydrae van Mugdan (1984) 'n onderwerp wat gereeld deur leksikograwe bespreek word. Ongelukkig was die resultate hiervan nie altyd bevredigend nie. Dit geld sowel die formulering van leksikografiese teorie as die leksikografiese praktyk want die leksikografiese terme het linguistierse terme as vertrekpunt en vrae word gestel oor hoe hierdie verskynsels in woordeboeke aangebied moet word. In stede daarvan behoort daar eerder gevra te word watter inligtingsbehoeftes gebruikers in watter tipes gebruikersituasies ervaar en dan moet daar besluit word waar en hoe aanduiders van woordvorming aangebied moet word om die beoogde teikengebruiker van die woordeboek ten beste te bevoordeel.Die leksikografiese praktyk is ook in 'n onbevredigende situasie met betrekking tot aanduiders van woordvorming. Die tipiese polifunksionele woordeboeke het te veel aanduiders wat woordvorming vir teksbegrip bied en veels te min wat op die oplossing van teksproduksieprobleme gerig is of op die werklike algemene kennisbehoeftes oor woordvorming in 'n bepaalde taal. Hierdie artikel bied voorstelle oor teoretiese benaderings wat sou kon lei tot 'n beter gebruikersgerigte leksikografiepraktyk.
Gepubliceerd
2013-12-19
Citeerhulp
Bergenholtz, H., & Gouws, R. H. (2013). Developing The Presentation of Word Formation in General Monolingual Dictionaries. Lexikos, 23(1). https://doi.org/10.5788/23-1-1204
Nummer
Sectie
Artikels/Articles
Outeursreg op alle materiaal wat in Lexikos gepubliseer is, berus by die Direksie van die Woordeboek van die Afrikaanse Taal. Dit staan skrywers egter vry om hulle materiaal elders te gebruik mits Lexikos (AFRILEX-reeks) erken word as die oorspronklike publikasiebron.