An Analysis of Word-Formation Processes in Neologisms: A Case Study of the Oxford Advanced Learner's Dictionary

  • Aling Shi School of Foreign Studies, Tongji University, Shanghai, China (https://orcid.org/0009-0001-6053-0930)

Samenvatting

'n Analise van woordvormingsprosesse in neologismes: 'n Gevallestudie van die Oxford Advanced Learner's Dictionary. Die snelle ontwikkeling van tegnologie en globalisering het gelei tot baie nuwe idees wat die gereelde vorming van neologismes tot gevolg gehad het. In hierdie studie word 932 inskrywings ondersoek wat vanaf Maart 2020 tot Maart 2024 nuut in die Oxford Advanced Learner's Dictionary ingevoeg is deur 'n ontleding van die woordvorming en eienskappe daarvan te doen. Buiten algemene prosesse soos samestelling, afleiding, afkorting, funksiewisseling, en reduksiesamestelling, sluit die OALD ook nuwe woorde in wat deur minder konvensionele metodes soos eponimie, klanknabootsing, en variasie gevorm is. Engelse naamwoordsamestellings bestaan hoofsaaklik uit twee selfstandige naamwoorde wat los van mekaar geskryf word, terwyl afleidings dikwels deur agtervoeging geskep word, en afkortings is hoofsaaklik letterklankwoorde wat uit hoofletters bestaan. Die meeste woorde wat van funksie verwissel, is werkwoorde, wat afgelei is van selfstandige naamwoorde. By reduksiesamestellings domineer die selfstandige naamwoord dikwels, met die eerste woord wat meermaal verkort is. Die studie toon ook diverse herkomste vir nuwe woorde, met leenwoorde wat 'n beduidende rol speel, en 'n geneigdheid tot eenvoud kom mettertyd na vore. Die ondersoek na die woordvorming van Engelse neologismes is noodsaaklik vir die leksikografie aangesien dit help verseker dat woordeboeke taalontwikkeling akkuraat weerspieël. Wanneer leksikograwe verstaan hoe neologismes gevorm word, kan hulle woorde wat toenemend gebruik word, effektief dokumenteer en kategoriseer, terwyl hulle terselfdertyd woordeskatverwerwing help deur patrone uit te lig wat leer en gebruik verbeter. Sleutelwoorde: neologisme, Oxford Advanced Learner's Dictionary, kwantitatiewe metode, kwalitatiewe metode, woordvorming, eienskap, insluiting
Gepubliceerd
2025-03-06
Citeerhulp
Shi, A. (2025). An Analysis of Word-Formation Processes in Neologisms: A Case Study of the Oxford Advanced Learner’s Dictionary. Lexikos, 35(1), 26-43. https://doi.org/10.5788/35-1-1977
Sectie
Lexikonotas/Lexiconotes